google-site-verification=6so_CuDDWqLzk_4OpBzDnxNgzlwHscvKOOtpRQFEyHA
  • Adana 29° AÇIK
    • Adana
    • Adıyaman
    • Afyonkarahisar
    • Ağrı
    • Amasya
    • Ankara
    • Antalya
    • Artvin
    • Aydın
    • Balıkesir
    • Bilecik
    • Bingöl
    • Bitlis
    • Bolu
    • Burdur
    • Bursa
    • Çanakkale
    • Çankırı
    • Çorum
    • Denizli
    • Diyarbakır
    • Edirne
    • Elazığ
    • Erzincan
    • Erzurum
    • Eskişehir
    • Gaziantep
    • Giresun
    • Gümüşhane
    • Hakkâri
    • Hatay
    • Isparta
    • Mersin
    • istanbul
    • izmir
    • Kars
    • Kastamonu
    • Kayseri
    • Kırklareli
    • Kırşehir
    • Kocaeli
    • Konya
    • Kütahya
    • Malatya
    • Manisa
    • Kahramanmaraş
    • Mardin
    • Muğla
    • Muş
    • Nevşehir
    • Niğde
    • Ordu
    • Rize
    • Sakarya
    • Samsun
    • Siirt
    • Sinop
    • Sivas
    • Tekirdağ
    • Tokat
    • Trabzon
    • Tunceli
    • Şanlıurfa
    • Uşak
    • Van
    • Yozgat
    • Zonguldak
    • Aksaray
    • Bayburt
    • Karaman
    • Kırıkkale
    • Batman
    • Şırnak
    • Bartın
    • Ardahan
    • Iğdır
    • Yalova
    • Karabük
    • Kilis
    • Osmaniye
    • Düzce
  • HABER GÖNDER

  • İDDAA PROGRAMI
  • SİTE YAZARLARI
  • VİDEO GALERİ
  • FOTO GALERİ
  • BİST %-1.04 115,31
  • DOLAR %-0.12 6,85
  • EURO %0.14 7,71
  • POUND %0.56 8,55
  • ALTIN %19:16 388,91
  • YUAN %-0.06 0,97
  • BTC %1.0495 63483,00
  • ETH %2.39058 1583,74

Babalar Günü E Ticaret Harcamaları 3 Kat Arttı

Pandemi nedeniyle online alışverişlerde yükseliş sürerken, bu yıl Babalar Günü’nde de hediyelerimizi internetten aldık. Geliştirdiği ürün ve teknolojilerle müşterilerinin ve tüketicilerin hayatlarını kolaylaştıran ödeme şirketi PayTR’nin açıkladığı verilere göre Babalar Günü haftasında yapılan harcamalar geçen yıla kıyasla yüzde 192 artarken, en çok harcama artışının yaşandığı ürün kategorisi ise teknoloji oldu.
 
BDDK tarafından 2016’da yetkilendirilen, Türk mühendisler tarafından geliştirilen ödeme kuruluşu PayTR, Babalar Günü haftasında yapılan harcamalara ilişkin verileri açıkladı. Açıklanan verilere göre Babalar Günü haftasında internetten alışveriş hacmi geçen yılın aynı dönemine kıyasla 3 kat arttı.
 
2019’un aynı dönemiyle karşılaştırıldığında online alışverişlerde adet bazında yüzde 94, tutar bazında ise yüzde 192 yükseliş gerçekleşirken, en yoğun alışveriş yapılan saat dilimi ise 17:00-18:00 arası oldu. Bir başka deyişle mesai bitmeden alışverişler tamamlandı.
 
Ortalama harcama tutarı 234 TL arttı
Verilere göre en çok harcama yapılan kategori “teknoloji” oldu. Geçen yıla göre bu kategoride yüzde 550 artış yaşandı. İkinci sırada yüzde 176’lık artışla “giyim”, üçüncü sırada ise yüzde 191 artışla “kozmetik” kategorileri yer aldı. En dikkat çeken artış ise “otomotiv aksesuarları”nda oldu. Yüzde 321’lik oranda bir artış gerçekleşen bu kategori, dördüncü sıraya yükseldi.
 
Ortalama harcama tutarı ise geçen yıla göre 234 TL artarak 864 TL olurken, en çok harcama yapılan şehirler sırasıyla İstanbul, İzmir ve Ankara oldu. Bursa ve Antalya’da ise geçtiğimiz yıla göre ortalama yüzde 25’lik bir artış gerçekleşti.
 
“Teknoloji ürünlerinde talep artış oranı yüzde 550”
PayTR Genel Müdürü Tarık Tombul, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “Bu yıl Babalar Günü haftasında geçen yıla kıyasla önemli artışlar gözlemledik. Tüm veriler, pandemi sürecinde tüketicilerin internetten alışverişe yöneldiğini gösteriyor. Teknoloji ürünlerinde yaşanan yüzde 550’lik artış, özellikle bu süreçte hayatımızın pek çok alanının dijital ortama kaydığını gösteriyor.” (CUHA)

0 0 0 0 0 0
    YORUMLAR

    En az 10 karakter gerekli

    Sıradaki haber:

    Nüfus Müdürlüklerine YKS Mesaisi

    Hızlı Yorum Yap

    0 0 0 0 0 0
    sf TÜRKİYE'DE KORONAVİRÜS
    199.906

    VAKA

    173.111

    İYİLEŞME

    5.131

    ÖLÜM

    26.795

    AKTİF VAKA

    sf DÜNYA'DA KORONAVİRÜS
    10.512.383

    VAKA

    5.387.249

    İYİLEŞME

    512.331

    ÖLÜM

    5.125.134

    AKTİF VAKA

    Yazarlar
    Video
    Galeri

    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

    ÇUHA – Çukurova Haber Ajansı'e üye olun

    Zaten üye misiniz ? Buraya tıklayarak Üye girişi sağlayabilirsiniz.

    ÇUHA – Çukurova Haber Ajansı'e giriş yapın

    Henüz üye değil misiniz ? Buraya tıklayarak Üye olabilirsiniz.

    Haber gönderim sistemimize hoş geldiniz

    Galeri Alanı

    828 x 470