google-site-verification=6so_CuDDWqLzk_4OpBzDnxNgzlwHscvKOOtpRQFEyHA

Bot kullanıcılarla reklam üzerinden servet yaptılar! Dev şirketlerden sosyal medya platformlarına büyük şok

Bot kullanıcılarla milyarlarca dolar reklam geliri elde eden sosyal medya platformlarına kötü haber geldi. Dünyanın en büyük şirketlerinden Unilever ve Procter-Gamble, sosyal medya platformlarının siyasi operasyon sahası haline gelmesi nedeniyle reklamları durdurma kararı aldı. Sosyal medyada yer alan reklamların birçoğunun gerçek kullanıcılarla buluşmadığı, para karşılığı sahte robot görüntülenmelerle reklam paralarının çöpe gittiği biliniyor. Örneğin Youtube'ta elli dolar ve bir bot ile on binlerce like ya da dislike satın alabilirsiniz. Öte yandan Facebook’un da video görüntüleme sisteminin %900’e kadar sahte olduğu tespit edildi.

Yıllardır sahte kullanıcılar yaratarak reklam gelirlerinden servet kazanan sosyal medya platformları ağır darbe aldı.

Reklamlarını askıya alan şirketler arasına Coca-Cola, Levi’s ve Lipton, Magnum, Persil gibi küresel markaların bağlı olduğu Unilever de katıldı. Sosyal medyaya reklam ambargosu kampanyası, Amerika’da bir dizi sivil toplum kuruluşunun, ırkçılık ve nefret söylemine izin verdiği gerekçesiyle Facebook’a reklam verilmemesi çağrısıyla başlamıştı.

Coca-Cola CEO’su ve Başkanı James Quincey, Cuma günü yaptığı açıklamada, “Dünyada ırkçılığa yer olmadığı gibi sosyal medyada da yok” diyerek tüm sosyal medya platformlarında reklamları 30 gün boyunca durduracaklarını bildirdi. Quincey, “Sosyal medyadaki iş ortaklarımızdan daha fazla şeffaflık ve sorumluluk bekliyoruz” dedi.

BORSADA ÇAKILDI
Haberin etkisi borsada kendini kısa sürede gösterdi. Facebook ve Twitter’ın hisseleri, haftanın son gününde ortalama yüzde 7 değer kaybetti.

‘EN AZ YIL SONUNA KADAR REKLAM VERMEYECEĞİZ’
Gıda sektöründe Algida, Lipton, Knorr, Calve, Hellmann’s; temizlik alanında Omo, Domestos, Yumoş, Cif ve kişisel bakım ürünlerinde ise Dove, Clear, Elidor, Rexona, Axe, Signal, Toni&Guy gibi markaları çatısında bulunduran Unilever, konuyla ilgili bir açıklama yayınladı. Şirket, “Sorumluluk çerçevemiz ve ABD’deki kutuplaşmış atmosfer göz önüne alındığında en az yıl sonuna kadar Facebook, Instagram ve Twitter platformunda, ABD’de marka reklamı yayınlamamaya karar verdik. Buralara reklam vermek şu anda insanlara ve topluma değer katmayacak. Durumu izleyeceğiz ve gerekirse mevcut konumumuzu tekrar gözden geçireceğiz” denildi.

0 0 0 0 0 0
    YORUMLAR

    En az 10 karakter gerekli

    Sıradaki haber:

    SON DAKİKA! Miha Zajc ülkesine döndü

    Hızlı Yorum Yap

    0 0 0 0 0 0
    sf TÜRKİYE'DE KORONAVİRÜS
    204.610

    VAKA

    179.492

    İYİLEŞME

    5.206

    ÖLÜM

    25.118

    AKTİF VAKA

    sf DÜNYA'DA KORONAVİRÜS
    11.280.756

    VAKA

    6.069.717

    İYİLEŞME

    531.064

    ÖLÜM

    5.211.039

    AKTİF VAKA

    Yazarlar
    Video
    Galeri

    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

    ÇUHA – Çukurova Haber Ajansı'e üye olun

    Zaten üye misiniz ? Buraya tıklayarak Üye girişi sağlayabilirsiniz.

    ÇUHA – Çukurova Haber Ajansı'e giriş yapın

    Henüz üye değil misiniz ? Buraya tıklayarak Üye olabilirsiniz.

    Haber gönderim sistemimize hoş geldiniz

    Galeri Alanı

    828 x 470